fbpx
București: +40 21 326 46 40 | Cluj: +40 264 449 450 | Iasi: +40 745 381 525

Finanțare de până la 150.000 € pentru capital de lucru

Granturile pe care firmele le pot obține vor avea o valoare variabilă (cuprinsă între 2.000 și 150.000 de Euro), calculată ca procent din cifra de afaceri pe care acestea au avut-o în anul 2019 și se adresează  IMM-urilor a căror activitate a fost afectată de criza cauzată de COVID-19 sau a căror activitate a fost interzisă prin ordonanțe militare pe perioada stării de urgență și/sau pe perioada stării de alertă.

Finanțarea asigură capitalul de lucru pentru categoriile de cheltuieli necesare relansării activității acestora.

Bugetul proiectului este în valoare de 350 milioane de euro din fonduri europene nerambursabile, la care se adaugă 39.75 milioane de euro de la bugetul de stat și 45.7 milioane euro de la beneficiari, prin aportul propriu.

Informații despre program

  • Ajutor financiar: 85%, astfel:
  • 2000 Euro pentru IMM-urile cu CA în 2019 cuprinsă între 5.000 și 13.500 Euro;
  • 15% din CA în 2019, pentru IMM-urile cu CA în 2019 cuprinsă între 13.501 și 1.000.000 Euro;
  • 150 000 Euro pentru IMM-urile cu CA în 2019 peste 1.000.000 Euro;
  • Procent rambursare: 100% nerambursabili;
  • Aport propriu beneficiar: 15%;
  • Număr estimat de beneficiari: 90.000-100.000;
  • Lansare: Septembrie-Noiembrie 2020;
  • Data de semnare a acordurilor de finanțare: până pe 31.12.2020;
  • Selecție proiecte: în ordinea depunerii lor (primul venit, primul servit), cu respectarea criteriilor de eligibilitate.

Condiții de eligibilitate

  • Firma a obținut Certificat de Situatii de Urgență (CSU)* în baza Ordonanței de Urgența a Guvernului;
  • Firma a înregistrat profit operațional din activitatea curentă (activitatea de exploatare) în unul din ultimele 2 exerciții financiare (2018 sau 2019);
  • Firma are între 0 și 249 angajați și iși menține sau suplimentează numărul de salariați, față de data depunerii cererii, pe o perioadă de minim 6 luni de la data acordării grantului;
  • Firma dispune de cofinanțarea proprie a proiectului de 15% (firmele beneficiare trebuie să facă dovada că dețin o contribuție proprie de minimum 15%din valoarea solicitată, evidențiată într-un cont distinct).

 

* CSU = Certificat de Situații de Urgența poate fi galben (daca s-a înregistrat o scădere a CA din cauza COVID) sau albastru ( dacă firma a fost închisa de una din cele 3 Ordonanțe de Urgență)

Certificate de Situații de Urgență CSU nu mai pot fi eliberate la aceasta dată, termenul limită a fost 15.09.2020.

Cheltuieli eligibile

  • Cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, tehnologii și dotări independente necesare activității curente pentru reluarea activităților economice;
  • Stocuri de materii prime, marfuri și materiale consumabile;
  • Cheltuieli cu echipamente de protecție medicală;
  • Datorii curente și restante față de furnizori / bugetul de stat;
  • Cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat;
  • Achiziția de servicii și reparații, cu excepția consultanței.

Cine poate beneficia de acest ajutor?

  • Întreprinderi mici și mijlocii din următoarele domenii de activitate: restaurante, hoteluri, cafenele, servicii din domeniul transporturilor, agențiile de turism, edituri, librării, biblioteci, industrii creative, organizatori de evenimente a căror activitate curentă a fost afectată de răspândirea virusului COVID-19 sau a căror activitate a fost interzisă prin ordonanțe militare pe perioada stării de urgență și/sau pe perioada stării de alertă.
Listă codurilor CAEN eligibile actualizată după publicarea OUG în Monitorul Oficial poate fi consultată în Anexa 2

Obligațiile beneficiarului după acordarea finanțării

  • Să mențină numărul de salariați, față de data depunerii cererii, pe o perioadă de minim 6 luni de la data acordării grantului;
  • Să depună un raport de progres privind cheltuielile efectuate în termen de 180 de zile de la data la care finanțarea a fost transferată în contul bancar al acestuia.

Nedepunerea raportului de progres în termenul de 180 zile sau depunerea acestuia cu informații lipsă ori necompletarea acestuia cu informațiile/documentele solicitate va duce la restituirea finanțării.

Înscrierea proiectelor

Pentru a aplica la finanțare trebuie să aveți semnătură electronică!

  • Înscrierile în cadrul platformei se vor realiza în două etape distincte:

ETAPA 1 - Etapa de creare profil, user și parolă, unde aplicanții vor înregistra cu semnătură electronică, atât datele reprezentantului legal/împuternicit, cât și datele firmei;

ETAPA 2 - Etapa de înscriere în cadrul grantului în care aplicanții, cu profilul, user, și parolă generate în prima etapa, vor completa și transmite cererea de finanțare și documentele anexe.

Înscrierile încep de joi, 22 octombrie 2020, ora 10:00!

Formularul de înscriere va rămâne activ până miercuri 28 octombrie 2020, ora 20:00, cu posibilitatea prelungirii perioadei de înscriere până la epuizarea bugetului.

Nu știi ce echipament să alegi din oferta noastră?
Contactează-ne acum!
echipamente@verla.ro sau 0730 604 823

Certificari

Sediu Bucuresti

Calea Vitan nr. 238, sector 3
031301 București

Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Tel:    +4 031 405 79 13
Tel:    +4 031 405 79 12
Tel:    +4 021 326 46 30

Fax:   +4 021 326 46 50
Mobil1: +4 0729 016 484
Mobil2: +4 0736 805 478

 

Sediu Cluj-Napoca

Str. Corneliu Coposu 41
400235, Cluj-Napoca

Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Tel:    +4 0264 449 450
Fax:   +4 0264 449 451

+4 0721 242 216
+4 0741 228 214

 

 

Sediu Iasi

Str. Bucium nr. 34,
700265, Iași

Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.


Mobil: +4 0745 381 525

 

Politica de confidențialitate

© Copyright 2024 VERLA. All Rights Reserved.